Jesteś na archiwalnej stronie Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Kliknij w poniższy link, aby przejść na aktualną stronę.

Nowy adres: https://izabelin.pl/sp/

"Szkoła na widelcu" - kolejny etap projektu

W zdrowym trybie życia ważną rolę pełni nawodnienie organizmu. Ciało dziecka w 80% składa się z wody, dlatego istotne jest, aby pić odpowiednią ilość płynów. Ich niedobór może przyczynić się do spadku koncentracji, bóli głowy, a nawet zmniejszenia naszej odporność. Marchwian, jak zawsze służył nam swoją cenną wiedzą i przybliżył nam informację o napojach, które korzystnie wpływają na nasze ciało. Obejrzeliśmy film. Dowiedzieliśmy się, że podczas oddychania i pocenia tracimy wodę z organizmu. Powinniśmy ją uzupełniać wypijając minimum 1,5 litra wody, czyli około 6 szklanek dziennie. Uczniowie stworzyli dzienniczki, w których skrupulatnie zapisywali tygodniowe spożycie wody oraz aktywność fizyczną, którą wykonywali. Rozmawialiśmy o sportach, które nas pasjonują. Dzieliliśmy się spostrzeżeniami oraz wskazywaliśmy korzyści, jakie niesie ze sobą ruch. Na zajęciach wychowania fizycznego zorganizowaliśmy olimpiadę sportową. Przygotowaliśmy również prezentację o aktywności fizycznej, która jest podstawą zdrowego trybu życia i podzieliliśmy się wiedzą zdobytą na zajęciach ze wszystkimi uczniami naszej szkoły. Zorganizowaliśmy festiwal naleśnika. Uczniowie z pomocą Rodziców oraz nauczycieli przygotowywali naleśniki, które degustowaliśmy podczas drugiego śniadania. Na stole zagościły naleśniki jagodowe, truskawkowe, a nawet ze szpinakiem. Uczniowie wzbogacili swoje dania o dodatki, takie jak: dżemy w różnych smakach, pasty orzechowe, jogurt bakalie oraz owoce. Poznaliśmy tradycje kulinarne innych państw oraz przypomnieliśmy sobie, jaką drogę musi pokonać mąka, aby znaleźć się w naszym domu. Obejrzeliśmy film od „ziarenka do bochenka”, który zobrazował nam poszczególne etapy procesu powstawania mąki, a następnie chleba. Na zakończenie przeprowadziliśmy eksperyment wykorzystując drożdże, sodę i proszek do pieczenia i obserwowaliśmy, co stanie się z powstałą mieszaniną. Następnie analizowaliśmy procesy chemiczne, które zachodzą w kuchni podczas przygotowywania potraw. Lekcja dostarczyła wielu wrażeń. Uczniowie z przyjemnością spożywali przygotowane naleśniki, aby później wspólnie zastanowić się i omówić proces ich powstawania.  

Koordynator projektu - Magdalena Pachucka

2021-02-24
Barbara Szummer