Ogólnopolski Tydzień Bezpłatnych Konsultacji SI
Drodzy Rodzice!
W tym roku nasz szkoła uczestniczy w Ogólnopolskim Tygodniu Bezpłatnych Konsultacji SI (OTBK SI). Jest to projekt zainicjowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej (PSTIS). W ramach tego projektu będą wykonywane u dzieci przesiewowe badania oceny procesów przetwarzania sensorycznego (integracji sensorycznej).
Zapraszamy dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym, przedszkolnym i szkolnym. Celem konsultacji jest zaobserwowanie występowania u dzieci zaburzeń w zakresie przetwarzania sensorycznego i ustalenie dla każdego dziecka zakresu wsparcia.
Badania przesiewowe wykonywać będzie mgr Małgorzata Słomczyńska pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, członek PSTIS.
Konsultacje są bezpłatne i odbywać się będą w dniach 7 – 11 października 2013 r. w sali 216 na terenie Szkoły Podstawowej przy ul Wojska Polskiego 5 w:
poniedziałek 7 X w godz. 16.00-19.00
wtorek 8 X w godz. 14.00-18.30
środa 9 X w godz. 13.00-19.00
czwartek 10 X w godz. 16.00-19.00
piątek 11 X w godz. 14.00-17.00
Zapisy w sekretariacie Szkoły Podstawowej ul Wojska Polskiego 5 oraz pod numerem telefonu 505853200
Zapraszamy!
Droga Mamo, Drogi Tato,
Jeżeli u swojego dziecka zaobserwowaliście występowanie któregokolwiek z poniższych problemów, w celu uzyskania pomocy zgłoście się do terapeuty Integracji Sensorycznej.
Dziecko:
• bywa niespokojne, drażliwe, impulsywne;
• jest lękliwe;
• ma problemy z koncentracją uwagi, nie doprowadza rozpoczętych czynności do końca; • ma słabą koordynację ruchową, kłopoty z równowagą (potyka się, przewraca, słabo wycina i rysuje);
• jest wrażliwe na różnego typu bodźce: hałas (zatyka uszy), nie zwraca uwagi lub nadmiernie reaguje na ból, zimno, jada tylko wybrane potrawy o określonej konsystencji lub smaku, jest wrażliwe na zapachy;
• unika zabaw związanych z brudzeniem rąk; • niechętnie dotyka określonych zabawek lub przedmiotów;
• nie lubi chodzić na boso po piasku, trawie;
• nie lubi określonych tkanin ubraniowych, drażnią je metki przy ubraniach;
• nie lubi mycia twarzy i włosów, czesania, obcinania paznokci;
• jest nadpobudliwe lub stale w ruchu (biega, skacze, huśta się, wspina, kręci się wokół własnej osi);
• ma kłopoty z czynnościami samoobsługowymi (samodzielne jedzenie, ubieranie się);
• na kłopoty w nauce (z czytaniem, pisaniem, liczeniem);
• nie lubi zabaw ruchowych i gier sportowych;
• szybko się męczy; • ma chorobę lokomocyjną;
• ma nienaturalny lęk przed wysokością, ruchem, upadkiem;
• podczas pracy przy stoliku (np.: odrabianie lekcji) często podpiera głowę;
• nieprawidłowo chwyta kredkę, długopis;
• ma trudności z nauczeniem się nowych zadań ruchowych takich jak np.: jazda na rowerze, rolkach;
• ma opóźniony rozwój mowy;
• preferuje siedzący tryb życia np.: oglądanie telewizji, gry na komputerze.
Metoda Integracji Sensorycznej jest jedną z najnowszych kompleksowych metod terapeutycznych. Stosowana jest z powodzeniem terapii dzieci z opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym, trudnościami w nauce szkolnej (również ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się), nadpobudliwością psychoruchową, a także u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Jako metoda wspomagająca stosowana jest również u dzieci z różnego typu zaburzeniami o podłożu neurobiologicznym takich jak: Autyzm, Zespół Aspergera. W zaburzeniach czynności ośrodkowego układu nerwowego – zespole Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Oraz w zespołach genetycznych takich jak np.: Zespół Downa, Zespół Kruchego Chromosomu X.
Pobierz pliki
- |
- Strona główna
- |
- Stary BIP
- |
- Deklaracja dostępności
- |
- Linki
- |
- Kontakt
- Realizacja: 3W Serwisy Informacyjne