Jesteś na archiwalnej stronie Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Kliknij w poniższy link, aby przejść na aktualną stronę.

Nowy adres: https://izabelin.pl/sp/

O zajęciach realizowanych w ramach projektu "Ku nowoczesnej szkole..." w klasach 1-3

Programowanie bez komputera

W tym roku szkolnym w ramach projektu unijnego „Ku nowoczesnej szkole…”  w klasach 1-8 prowadzone są zajęcia logopedyczne w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Zajęcia trwają 60 minut raz w tygodniu dla każdego ucznia. Na zajęcia uczęszczają zdiagnozowani uczniowie z klas 1 i jeden uczeń z klasy 8, u których są wskazania do takiej terapii. Zajęcia prowadzą nauczyciele logopedzi z naszej szkoły wg programów przygotowanych  indywidualnie dla każdego ucznia. W czasie zajęć logopedzi wykorzystują pomoce logopedyczne zakupione ze środków unijnych przeznaczonych na ten cel. Mamy do dyspozycji gry planszowe, układanki, karty, kostki i różnorodne pomoce obrazkowo-wyrazowe z zakupionych wydawnictw, tory do dmuchania, model jamy ustnej do demonstracji układu artykulatorów, wibrator logopedyczny, słuchawki akustyczne do odsłuchu własnej wymowy. Wszystko to sprzyja  ćwiczeniu artykulatorów i poprawie artykulacji zaburzonych głosek oraz dobrej zabawie na zajęciach logopedycznych. Uczniowie chętnie korzystają z zająć o czym świadczy blisko 100% frekwencja.

Prowadzący zajęcia logopedyczne: Edyta Poniatowska, Agnieszka Bujak, Agnieszka Mączyńska

Na zajęcia unijne z matematyki dla uczniów klas drugich uczęszcza 30 dzieci. Celem zajęć jest rozbudzanie zainteresowania matematyką, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 100, posługiwanie się zegarem, odczytywanie wskazań termometru itp. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką oraz umiejętność zastosowania wiedzy matematycznej w życiu codziennym. Podczas zajęć gramy w gry edukacyjne, rozwiązujemy zagadki matematyczne doskonalimy logiczne myślenie oraz układamy łamigłówki. Różnorodne pomoce dydaktyczne uatrakcyjniają lekcje i pozwalają na ciekawą realizację podjętych działań.

Prowadząca zajęcia matematyczne w klasach drugich - Ania Szymczak

Na zajęcia matematyczne uczęszczało 18 uczniów klas trzecich, zajęcia odbywały się w trzech grupach.  Zadania dostosowane były do wieku i możliwości dzieci . Poprzez wykorzystanie różnorodnych metod i środków dydaktycznych uczniowie spędzali czas bawiąc się i jednocześnie ucząc. Kształtowali pojęcia, rozwijali umiejętności matematyczne, doskonalili porównywanie, segregowanie, koncentrację i spostrzegawczość.  Na zajęciach doskonaliliśmy wykonywanie operacji matematycznych i poznawaliśmy ich zastosowanie  w praktyce. Uczniowie chętnie uczęszczali na zajęcia. Brali w nich aktywny udział.

Magdalena Pachucka – prowadząca zajęcia matematyczne w klasach trzecich

W pierwszym semestrze bieżącego roku szkolnego 40 uczniów klas 1-3 uczęszczało na zajęcia unijne z programowania. Uczestnictwo w zajęciach daje dzieciom przede wszystkim możliwość kreatywnego i świadomego (bezpiecznego) wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów. Pobudza również aktywność najmłodszych, uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwie postawy i charakter młodego człowieka. Głównym celem zajęć jest nauka podstaw programowania za pomocą wybranego języka, np. Scratch Junior /Scratch 2.0/, Hour of Code, Mata Logiczna, by rozwijać takie kluczowe kompetencje, jak myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem rozwiązywały stawiane przed nimi zadania i z radością spotykały się na kolejnych zajęciach.

Beata Wieczorek – prowadząca zajęcia programowania w klasach 1-3

W pierwszym semestrze roku szkolnego 2019/20 r. dla dzieci z klas 1-3 odbywały się zajęcia Koła Przyrodniczego w ramach projektu unijnego. Głównym celem zajęć, było poszerzanie wiedzy uczniów na temat otaczającego ich świata przyrody. Podczas zajęć uczniowie zdobywali umiejętności, które pozwoliły im poznać otaczający ich świat organizmów żywych poprzez obserwacje z mikroskopowania. Wzorując się na praktycznych działaniach współczesnych podróżników, wykonywali własne obserwacje przyrodnicze w najbliższej okolicy oraz poznawali inne, do tej pory nieznane im miejsca ciekawe przyrodniczo. Odkrywali tajemnice powstawania kryszów poprzez prowadzenie prostych doświadczeń. Omawiali zachowania i wskazywali działania, których celem było stworzenie listy właściwych zachowań i nawyków proekologicznych w szkole, domu i najbliższej okolicy. Rozwijali ciekawość poznawczą i zainteresowania  przyrodnicze poprzez quizy, rebusy i gry dydaktyczne.

Iwona Zaleska – Rolewicz – prowadząca zajęcia przyrodnicze

Mały człowiek, aby prawidłowo się rozwijać powinien poznawać własne ciało, otoczenie w którym żyje oraz zdobywać wiedzę o otaczającym świecie – wszystkie te informacje dostarczane są przez zmysły. Na zajęciach integracji sensorycznej wykonywaliśmy ćwiczenia stymulujące i integrujące pracę poszczególnych zmysłów, co pozytywnie wpływa na dojrzewanie układu nerwowego. Ćwiczenia pomagają dzieciom w wyciszeniu negatywnych emocji i wyzwoleniu pozytywnych, ponadto wzmacniają koordynację półkul mózgowych, sprzyjają poprawie napięcia mięśniowego, równowagi, planowania motorycznego i koncentracji uwagi. Zajęcia odbywają się w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej. Najważniejszą jej częścią jest sprzęt podwieszany, który służy do stymulowania  podstawowych układów sensorycznych.

Prowadzące zajęcia integracji sensorycznej: Kamila Milej, Agnieszka Żurawska

W ramach projektu unijnego uczniowie klasy pierwszej uczestniczyli w zajęciach terapii pedagogicznej. Celem zajęć było usprawnianie zaburzonych procesów percepcyjno-motorycznych, istotnych w opanowaniu umiejętności szkolnych. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach ze względu na wykorzystanie ciekawych pomocy dydaktycznych, np. różnego rodzaju gier, układanek itp.

Prowadząca zajęcia terapii pedagogicznej - Beata Brzozowska

Uczniowie klas drugich i trzecich brali udział w zajęciach szachowych w ramach projektu unijnego. Celem zajęć było poznanie zasad gry w szachy, rozwijanie logicznego myślenia oraz popularyzacja szachów wśród uczniów. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach. Swoje umiejętności sprawdzili podczas I Mazowieckiego Turnieju Szachowego.

Prowadzące zajęcia szachowe: Beata Brzozowska, Agnieszka Żurawska

W ramach projektu unijnego uczniowie klas pierwszych brali udział w zajęciach matematycznych. Celem zajęć było rozszerzanie wiedzy matematycznej poprzez gry i zabawy. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach.

Prowadzące zajęcia z matematyki dla klas pierwszych: Beata Brzozowska, Agnieszka Żurawska

 

 

 

2020-02-24
Barbara Szummer