Jesteś na archiwalnej stronie Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Kliknij w poniższy link, aby przejść na aktualną stronę.

Nowy adres: https://izabelin.pl/sp/

Światowy Dzień Łamigłówek i Zagadek

29 stycznia – w kalendarzu świąt nietypowych pod tą datą można znaleźć Światowy Dzień Łamigłówek i Zagadek.

Oto korzyści płynące z sięgania po tę formę rozrywki:

  1. Poprawa koncentracji – w czasach, kiedy wszyscy jesteśmy przepełnieni bodźcami, nasza koncentracja może ulec pogorszeniu. Należy pamiętać, że koncentracja ma wpływ na motywację do kolejnych ruchów i na wykonywanie wszelkiego rodzaju świadomych działań, dlatego tak ważne jest utrzymanie jej na prawidłowym poziomie.
  2. Szybsze i efektywniejsze uczenie się – przyswajanie wiedzy dla każdego jest kwestią indywidualną. Mimo to, jeśli zadbasz o gimnastykę mózgu, szybko zauważysz efekty w postaci szybszej i efektywniejszej nauki.
  3. Rozwój kreatywności –rozwija wyobraźnię. W końcu to dzięki dużej dawce kreatywności jesteśmy w stanie znajdować nowe i innowacyjne rozwiązania.
  4. Poprawa pamięci – pamięć u dzieci rozwija się bardzo intensywnie. Najprostsza strategia rozwoju pamięci to właśnie ćwiczenie jej w trakcie rozwiązywania różnych zagadek logicznych.
  5. Lepszy nastrój – kiedy uda się rozwikłać łamigłówkę, wtedy wydziela się dopamina. Tzw. hormon dobrego samopoczucia odpowiada za koordynację procesów emocjonalnych i napięcie mięśni oraz poprawia pamięć długotrwałą.
  6. Obniżenie poziomu stresu – co ciekawe, rozwiązywanie zagadek nie tylko ożywia nasz mózg, a także obniża poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Koncentracja na wykonywanej łamigłówce niweluje napięcia, zewnętrzne bodźce nie rozpraszają, dzięki czemu łatwiej się zrelaksować.
  7. Łatwiejsze i szybsze rozwiązywanie problemów – umiejętność strategicznego myślenia i szukania rozwiązań może być spsobem na życiowe problemy, które z pozoru mogą wyglądać na sytuacje bez wyjścia.

Uczniowie z klas 4 – 8 mieli okazję świętować ten dzień 31 stycznia. Szkolna akcja polegała na szukaniu i rozwiązywaniu enigmatycznych zagwozdek. Gro uczniów włączyło się w rozwiązywanie zawiłych dylematów, które dostarczyły również mnóstwo dobrej zabawy.

Agnieszka Bujak, Zespół ds. edukacji matematycznej

 

2023-02-03
Magdalena Majdańska-Kozak