Jesteś na archiwalnej stronie Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Kliknij w poniższy link, aby przejść na aktualną stronę.

Nowy adres: https://izabelin.pl/sp/

Zajęcia w ramach projektu "Ku nowoczesnej szkole..." w klasach 4-8

Dla uczniów klas 4-8 w budynku szkoły przy ul. 3 Maja 49 nauczyciele realizowali w ramach projektu unijnego „Ku nowoczesnej szkole…” zajęcia dodatkowe z matematyki, przyrody, fizyki i chemii. Przy współpracy z firmą zewnętrzna odbywały również zajęcia z robotyki.

W pierwszym semestrze, podczas lekcji matematyki w klasach czwartych uczniowie mieli możliwość wykorzystania wiedzy matematycznej do rozwiązywania różnego typu zadań oraz właściwego interpretowania informacji i treści matematycznych. Dzieci miały możliwość przyswojenia umiejętności matematycznych znajdujących zastosowanie w najprostszych sytuacjach praktycznych, w szczególności opanowania sprawnego wykonywania obliczeń. Uczestnictwo w zajęciach dawało uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką, otwierało im drzwi do zdobywania umiejętności poprzez praktyczne zastosowanie matematyki, pobudziło aktywność, uczyło współdziałania w zespole, kształtowało właściwie postawy, a także wdrażało uczniów do systematycznej i wytrwałej pracy.

Uczniowie klas szóstych na lekcjach matematyki poprzez uatrakcyjnianie zajęć oraz dobieranie ciekawych metod i form pracy mogli utrwalić wiadomości i umiejętności poznane w  klasach młodszych. Podczas zajęć trenowali logiczne myślenie, rozwijali spostrzegawczość oraz zdolności manualne układając piramidę matematyczną, układanki Schubitrix oraz krzyżówki matematyczne. Dzięki zajęciom uczniowie uzyskali sprawność w obliczeniach związanych z ułamkami zwykłymi i dziesiętnymi, szacowaniu wyników, zamienianiu jednostek, wykorzystaniu właściwości figur geometrycznych oraz w korzystaniu z informacji i wykorzystaniu wiedzy matematycznej w życiu codziennym. Młodzież z klas 7 i 8 podczas zajęć rozwiązywała różne łamigłówki. Jedną z takich łamigłówek był tangram, który własnoręcznie został wykonany przez dzieci. Tangram pozwala rozwijać wyobraźnię przestrzenną, uczy logicznego myślenia, skłania do poszukiwania rozwiązań, wyzwala kreatywność. Uczniowie mieli okazję również tworzyli wspólnie własne gry matematyczne, wymyślali zadania matematyczne.

Podczas dodatkowych zajęć z fizyki młodzież  miała możliwość rozwijania zainteresowań i uzdolnień z zakresu tego przedmiotu. Uczniowie nabyli umiejętności rozpoznawania omawianych zjawisk fizycznych, rozwinęli umiejętności interpersonalne, organizacyjne i pracy w grupie, rozwinęli twórcze myślenie, nauczyli się zdobywać wiedzę z różnych źródeł informacji, dzięki czemu wiedza fizyczna stała się dla nich bardziej zrozumiała. Podczas zajęć zostały uczniom przekazane informacje o prawach autorskich oraz zasadach tworzenia filmu i prezentacji. Na zajęciach uczniowie prezentowali przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne dotyczące osiągnięć i pracy naukowej wybitnej fizyczki.

Anna Kandziora, Anna Licznerska, Edyta Perlan

 

2020-03-13
Magdalena Majdańska-Kozak