Jesteś na archiwalnej stronie Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Kliknij w poniższy link, aby przejść na aktualną stronę.

Nowy adres: https://izabelin.pl/sp/

Zajęcia unijne realizowane w klasach 1-3 w roku szkolnym 2018/2019

W II semestrze roku szkolnego 2018/2019 uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w zajęciach: programowania, matematyki, przyrody, gry w szachy oraz w zajęciach logopedycznych, terapii pedagogicznej i integracji sensorycznej w  ramach realizacji projektu „Ku nowoczesnej szkole! Wsparcie uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Izabelinie” współfinasowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.

W ramach zajęć programowania dzieci poznawały umiejętność tworzenia prostych skryptów. Nauczyły się samodzielnie projektować animacje i gry w programie Scratch, które prezentowały na forum grupy.  Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach programowania i pracowali z dużym zaangażowaniem, co przekładało się na efekty ich pracy.

Unijne zajęcia z matematyki miały formę zabaw matematycznych. Zorganizowane zostały dla dzieci chcących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie matematyki, jak również dla tych, którzy nie zawsze radzą sobie z pewnymi zagadnieniami matematycznymi. Zajęcia miały na celu rozwijanie logicznego myślenia, ukazanie powiązania matematyki z życiem codziennym oraz naukę współdziałania w zespole i umacniania wiary we własne możliwości. Dodatkowo różnorodne pomoce dydaktyczne uatrakcyjniały zajęcia i pozwalały na ciekawą realizację podjętych działań.

Zajęcia przyrodnicze miały na celu rozbudzanie ciekawości i zainteresowań dzieci dotyczących środowiska naturalnego. Uczniowie samodzielnie stawiali hipotezy i wykonywali proste doświadczenia, eksperymenty naukowe, rozpoznawali rośliny i zwierzęta oraz kształtowali swoje postawy proekologiczne.

Zajęcia szachowe to przede wszystkim rozwijanie u dzieci logicznego myślenia, zdolności przewidywania i zdrowej rywalizacji, jak również umiejętności wzajemnej pomocy  i współpracy. To był również trening koncentracji i nauka dobrych manier. Na zajęciach dzieci grały bierkami szachowymi, rozwiązywały różnego typu zadania szachowe  na kartach pracy i na stronach internetowych.

Nadawcza i odbiorcza funkcja mowy powinny być ze sobą równoważne, dlatego podczas zajęć logopedycznych uczniowie pod kierunkiem logopedów koncentrowali się nie tylko na niwelowaniu artykulacyjnych wad wymowy, związanych z rozwojem, ale  też na usprawnianiu szeroko rozumianej komunikacji. W trakcie terapii były stosowane aktywne metody pracy ze zwróceniem uwagi na atrakcyjność zajęć i przyjazną dla uczniów atmosferę sprzyjającą ich zintegrowanemu i holistycznemu rozwojowi, uwzględniającą zainteresowania i mocne strony dzieci.

Zajęcia terapii pedagogicznej nastawione były na pomoc dziecku w niwelowaniu trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, ukierunkowanych na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania. Terapia zmierzała do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych uczniów. Na  atrakcyjność zajęć wpływało również wykorzystanie różnego rodzaju gier i zabaw edukacyjnych.

Program zajęć integracji sensorycznej zakładał stymulację systemów sensorycznych, między innymi poprawę: napięcia mięśniowego, koordynacji i równowagi, planowania motorycznego oraz koncentracji uwagi. Podczas zajęć SI uczniowie przełamywali także niechęć do aktywności ruchowej i obaw przed nieznanymi sytuacjami.

Wszystkie zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem i sprawiały dzieciom wiele satysfakcji.

 

2019-07-04
Barbara Szummer