Podsumowanie zajęć - pierwszy semestr trwania projektu
W ramach realizacji projektu „Ku nowoczesnej szkole! Wsparcie uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Izabelinie” współfinasowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa uczniowie klas 4-8 Szkoły Podstawowej im. płka S. Królickiego uczestniczyli w zajęciach z matematyki, fizyki, chemii, przyrody i robotyki.
Podczas zajęć dodatkowych z matematyki uczniowie klas szóstych poznali wstęgę Möbiusa oraz badali jej właściwości. Obliczali kąty w wielokątach foremnych, a także wyszywali przekątne dwunastokąta stosując haft matematyczny. Młodzież poznała ciąg Fibonacciego. Poprzez pomiar odpowiednich długości swojego ciała uczestnicy zajęć mogli przekonać się czy zachowuje ono tzw. „boską proporcję”. Klasy piąte w ramach zajęć oprócz standardowych obliczeń i zadań skupiły się na konstrukcjach geometrycznych, przekształceniach, rysunkach. Każdy uczeń przygotował i przedstawił prezentację na temat wybranego matematyka (matematyczki).
W kasach 7 i 8 głównym celem zajęć z matematyki było poszerzenie oraz pogłębienie wiadomości i umiejętności matematycznych, kształtowanie postaw twórczych, rozwijanie pomysłowości w myśleniu i działaniu, a także uświadomienie uczniom, iż na każdym kroku wykorzystują wiedzę matematyczną. Młodzież z klas ósmych realizowała na lekcjach zagadnienia wykraczające poza podstawę programową szkoły podstawowej.
Na zajęciach z fizyki uczniowie mogli w sposób aktywny utrwalać, doskonalić i rozwijać swoje zainteresowania i umiejętności w zakresie wybranych zagadnień fizycznych. Uczestnicy projektu zwracali szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie wiedzy fizycznej do rozwiązywania różnego typu zadań i problemów, właściwego interpretowania informacji i treści fizycznych, łączenia teorii z praktyką. Lekcje prowadzone były z zastosowaniem metod aktywizujących: pokazy nauczyciela i doświadczenia samodzielnie przygotowane i wykonywane przez uczniów. Forma i sposób prowadzenia zajęć była dostosowany do indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów. Dzięki pracy w niedużej grupie młodzież mogła się uczyć współdziałania w zespole oraz budowania właściwego podejścia naukowego do rozwiązywanych problemów.
W ramach realizowanego projektu na zajęciach koła chemicznego uczniowie mieli szanse naukowo wyjaśniać intersujące ich zjawiska, które można zaobserwować w życiu codziennym. Uczestnicy projektu sprawdzali czy chemia, kojarząca się większości osób z nauką, w której aż roi się od niezrozumiałych wzorów i regułek może mieć coś wspólnego z codziennym życiem? W ramach projektu uczniowie udowodnili, że doświadczenia chemiczne niekoniecznie muszą być wykonywane w profesjonalnym laboratorium a każdy z nas, często nieświadomie, jest ich wykonawcą. Głównym celem zajęć było rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów oraz rozbudzanie ich ciekawości poznawczej.
Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym zajęcia nadal będą cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.
- |
- Strona główna
- |
- Stary BIP
- |
- Deklaracja dostępności
- |
- Linki
- |
- Kontakt
- Realizacja: 3W Serwisy Informacyjne