Jesteś na archiwalnej stronie Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Kliknij w poniższy link, aby przejść na aktualną stronę.

Nowy adres: https://izabelin.pl/sp/

Podsumowanie zajęć - pierwszy semestr trwania projektu

W  ramach realizacji projektu „Ku nowoczesnej szkole! Wsparcie uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Izabelinie” współfinasowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa uczniowie klas 4-8 Szkoły Podstawowej im. płka S. Królickiego uczestniczyli w zajęciach z matematyki, fizyki, chemii, przyrody i robotyki.

Podczas zajęć dodatkowych z matematyki uczniowie klas szóstych poznali wstęgę Möbiusa oraz badali jej właściwości. Obliczali kąty w wielokątach foremnych, a także wyszywali przekątne dwunastokąta stosując haft matematyczny. Młodzież poznała ciąg Fibonacciego. Poprzez pomiar odpowiednich długości swojego ciała uczestnicy zajęć mogli przekonać się czy zachowuje ono tzw. „boską proporcję”. Klasy piąte w ramach zajęć oprócz standardowych obliczeń i zadań skupiły się na konstrukcjach geometrycznych, przekształceniach, rysunkach. Każdy uczeń przygotował i przedstawił prezentację na temat wybranego matematyka (matematyczki).

W kasach 7 i 8 głównym celem zajęć z matematyki było poszerzenie oraz pogłębienie wiadomości  i umiejętności  matematycznych, kształtowanie postaw twórczych, rozwijanie pomysłowości w myśleniu i działaniu, a także uświadomienie uczniom, iż na każdym kroku wykorzystują wiedzę matematyczną. Młodzież z klas ósmych realizowała na lekcjach zagadnienia wykraczające poza podstawę programową szkoły podstawowej.

Na zajęciach z fizyki uczniowie mogli w sposób aktywny utrwalać, doskonalić i rozwijać swoje zainteresowania i umiejętności w zakresie wybranych zagadnień fizycznych. Uczestnicy projektu zwracali szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie wiedzy fizycznej do rozwiązywania różnego typu zadań i problemów, właściwego interpretowania informacji i treści fizycznych, łączenia teorii z praktyką. Lekcje prowadzone były z zastosowaniem metod aktywizujących: pokazy nauczyciela i doświadczenia samodzielnie przygotowane i wykonywane przez uczniów. Forma i sposób prowadzenia zajęć była dostosowany do indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów. Dzięki pracy w niedużej grupie młodzież mogła się uczyć współdziałania w zespole oraz budowania właściwego podejścia naukowego do rozwiązywanych problemów.

W ramach realizowanego projektu na zajęciach koła chemicznego uczniowie mieli szanse naukowo  wyjaśniać intersujące ich zjawiska, które można zaobserwować w życiu codziennym. Uczestnicy projektu sprawdzali  czy chemia, kojarząca się większości osób z nauką, w której aż roi się od niezrozumiałych wzorów i regułek może mieć coś wspólnego z codziennym życiem? W ramach projektu uczniowie udowodnili, że doświadczenia chemiczne niekoniecznie muszą być wykonywane w profesjonalnym laboratorium a każdy z nas, często nieświadomie, jest ich wykonawcą. Głównym celem zajęć było rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów oraz rozbudzanie ich ciekawości poznawczej.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym zajęcia nadal będą cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.

 

 

2019-06-28
Magdalena Majdańska-Kozak